2014-06-30 16:59:31

Kapitel 2 ~ Calum?

Förra Delen:
"Idrott", sa han och vi alla 3 tjejer suckade.
"Inte idag! Jag ville inte! Jag ville inte spela fotboll", klaggade Meg. För hon har rätt, det är exakt vad vi gör första idrotten varje termin. Och även typ 4 till efter det, då lärarna inte har någon fantasi om vad vi ska göra. 
"Okej, men vi syns efter lektionen", sa Will och han och Josh gick iväg. Dom förståd kanska direkt att ingen av oss tjejer kommer vara med.
"Starbucks?", frågade Thea och i nickade.
_____________________________________________________________________________________________


 
Mobilen fortsätte att ringa, och jag tittade på den. Med en suck gav jag upptaget och la ner den i väskan igen.
"Han?", frågade Meg och jag nickade.
"Jag gjorde slut, men han fattar det inte", sa jag och himlade med ögonen. 
"Jobbigt. Ska vi be killarna om hjälp?", frågade Thea och jag tänkte efter. Det är nog en bra idé.
"Visst", sa jag och Thea tog upp sin mobil. Detta är egentligen en vanna, att killen inte kan släppa taget. Liksom, är det över så är det över! 
"Klart, tillbaka till skolan?", sa Meg och vi nickade. Sedan ställde vi oss ut, och började den 20 minuter långa promenarden tillbaka till skolan. När vi kom tillbaka, ser jag Will och Josh stå och prata med en kille. Killen nickar, och sedan kommer Josh och Will bort till oss.
"Klart, vi fick honom att radera ditt nummer", sa Will och ställde sig brevid Thea.
"Varför låter det som om ni är vampyrer, och kan få dom att glömma bort saker?", frågade Thea och vi bröt ut i skratt.
"Du har tittat för mycket på The Vampire Diaries", konstaterade jag och hon tittade på mig, som om jag har fel.
"Vad? Ian Somehalder är sjukt snygg", sa hon och Will tittade med stora ögon på henne.
"Men inte lika snygg som min pojkvän", sa hon snabbt, för att rädda sitvationen. Jag bara skrattade åt henne, och Will placerade en puss på hennes panna.
 
"Okej, så har du koll på vem som är nästa?", frågade Meg när vi satt och åt lunch. Idag är det typ ända dagen hela skolan faktiskt äter maten. 
"Måste jag ha en näst, planerad?", frågade jag och vi skrattade. 
"Du är Gabriella Walker, det har du alltid", sa Josh och dom andra nickade medhållande. 
"Nåja, jag får göra er besvikna. Det finns ingen som är intressan", sa jag och dom alla 4 visst mycket riktigt vad det betyder. Det är dom som får bestämma. 
"Det var länge sedan detta hände", sa Will och vi nickade. 
"Okej, vad sägs om mattenörden i parallelklassen?", frågade Thea och vi skakade på huvudet. 
"Och alla i fotbollslaget är klara. Du gör det svårt för oss. Och terminen är bara påbörjad", konstaterade Josh högt och vi nickade. Det är sant. Alla i fotbolls laget, var dejtade förra året. 
"Detta är sista året i skolan, sedan blir del lätt igen" påminde Meg om. Det hon menar är att när vi gått ut skolan, kan jag "dejta" folk utanför mycket lättare. Dock förstår jag inte riktigt den tanken. Men men. 
"Men matte laget är också klart?", frågade Will. 
"Det var sista därifrån som gjordes slut med idag", sa jag och dom nickade. Dom satt tysta ett tag, och jag och Thea tittar mot ingången. 
Då kommer 4 killar in. Dom "osynliga". Ja, ni vet väl vilka? Calum, Michael, Ashton och Luke. Jag kan säga att killarna ser bra ut, så hade dom inte varit i den gruppen som dom är i, skulle det vara lättare. 
"Men Calum Hood?", sa Thea och vi alla tittade på henne. Vad tänkte hon just nu?
____________________________________________________________
Sorry segt uppdaterande. Jag har skrivit på min 5SOS novell som jag har på Wattpad. 

Kommentarer
Postad av: Kia

Suuuuuuper bra!!

Svar: Aww tack
Emma

2014-07-04 @ 13:13:45

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR UNDER

Namn:

E-mail (visas bara för mig): (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback