2014-06-16 20:09:46

Kapitel 1 ~ First day of school

Mitt bruna hår var utsläppt, och min blommiga sommarklänning blåste i vinden. Idag var det andra dagen i skolan, för denna terminen. Eller första för mig. Jag försov mig igår, och orkade inte till skolan.
"Gabriella!", ropar Meg, och komemr mot mig.
"Hej", sa jag och kramade henne. Min Michael Kors väska hänger runt min arm, och jag försöker efter att ha kramat Meg, få upp min skåpnykel. Efter att jag fått tag i den, och lakt in alla mina saker i skåpet, stängde jag den och la skåpnykeln i fickan på klänningen. 
"Såå, har jag missat något?", frågade jag, medan jag och Meg gick tillsammans mot lektionssalen. 
 "Ehh, det gamla vanliga. Thea och Will är jobbiga med sitt kärande, jag och Josh irriterar oss på dom, därför behöver vi dig. Det är ingen ny elev än så länge. Ja, typ det", sa Meg och jag såg Thea och Will stå lite längre bort. 
"Gabriella!!", utbrister Thea och springer mot mig.
"Hur var Sverige?", frågade jag. Hon har varit i Sverige typ halva sommarlovet för att hälsa på min mamma och lillasyster. Hon, hennes pappa och lillebror bor här i Australien, medan hennes mamma och lillasyster bor i Sverige. Varför har jag inte helt koll på, för det är ett känsligt ämne. Fast Thea vet att jag finns.
"Jättebra, syrran har fått sina första betyg, och fått A i 3 ämnen. Det var typ det jag hörde varje dag", sa Thea och jag skrattade. Man ser på henne att hon saknat sin syster. 
"Din mamma då?", frågade Meg, och Thea blev direkt lite dyster. Det är något mellan hennes mamma och henne, men som sakt, hon vägrar säga vad.
"Bra tror jag", sa hon tyst och Will pussade henne på tiningen. Jag log mot henne och hon log tillbaka.
 
"Okej, vad är Y-50=X+3?", frågade våran mattelärare, och ska jag vara alvarligt, lyssnar jag inte. Varför ska man behöva kunna matte?
"Mr: Clifford? Kan du detta?", frågade våran mattelärare, en kille med grönt hår. Hade inte han blont i förra veckan jag såg honom i affären? Jaja, bryr jag mig? Nix. Mr: Clifford, eller Michael som han heter tillhör dom "opopulära", som ingen bryr sig om. Där ingår även Luke, Calum och Ashton. Micheal nickade, och sa ett svar som jag struntade i. Jag tittade på klockan som hänger över tavlan, och den visade 08:45. Enbart 5 minuter kvar på denna lektion. Jag tittade bak och såg Meg och Will diskutera något annat än matte, Josh och Thea satt tysta, och såg tråkade ut. Ashton och Luke antecknade ivvrigt. Vad finns det att anteckna på en matte lektion? Allvarligt!
"1 minut kvar", hör jag Meg säga, och jag tittade på klockan. Tillslut blev den 08:50 och alla elever stormade ur salen, innan våran mattelärare hann säga något. 
"Jag hatar matte", sa Josh och la in sin mattebok i skåpet.
"Du är inte ensam", sa jag och Thea i kör, och killarna började skratta. Visst, Josh och Will är mina bästa kill kompisar, och jag älskar dom men dom är för osäriösa och allmänt konstiga ibland. 
"Okej, vad ahr vi nu?", frågade Meg och Josh stack in sitt huvud i skåpet, för att kolla.
"Idrott", sa han och vi alla 3 tjejer suckade.
"Inte idag! Jag ville inte! Jag ville inte spela fotboll", klaggade Meg. För hon har rätt, det är exakt vad vi gör första idrotten varje termin. Och även typ 4 till efter det, då lärarna inte har någon fantasi om vad vi ska göra. 
"Okej, men vi syns efter lektionen", sa Will och han och Josh gick iväg. Dom förståd kanska direkt att ingen av oss tjejer kommer vara med.
"Starbucks?", frågade Thea och i nickade.
___________________________________________________________________________________________
Okej, första delen. Hoppas ni inte tycker den är för tråkig. Det är lite trökt i början, men snart kommer det troligen börja hända saker ;)

Kommentarer
Postad av: Erica

åh så bra, längtar redan till nästa! :D

Svar: Aww! Tack Erica <3 <3 <3
Emma

2014-06-16 @ 20:24:07
Blogg: http://5secondsofsummer.devote.se
Postad av: Kia

Gud sååå bra! Fin design, vem har gjort den? :)

Svar: Tack så mycket. Det är tjejen som har Designdags.blogg.se som gjort den
Emma

2014-06-22 @ 13:29:01

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR UNDER

Namn:

E-mail (visas bara för mig): (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback